2024. május 6., hétfő

Összeesküvés!

 

          Nem, neem, ez most igazi! De tényleg! És semmi olyasmi, hogy a felhőkből permeteznek minket, meg hogy nanorobotokat oltanak belénk, nem.

Komoly a dolog. Ráadásul világméretű. Legalább. Ez abból is látszik, hogy milyen ártatlanul kezdődött. Egy reklám itt, egy reklám ott. Egy reklám az egyik adón, egy a másikon. Szigorúan nem egyszerre, mert az már megint mekkora véletlen lenne. Egy kis reklám még jól is jön néha. Ki lehet menni a konyhába, kis vacsorát összekészíteni, amit ugye a film alatt megeszik minden normális ember este úgy fél tizenegy tájban. Vagy vécézni, zuhanyozni, kutyát megetetni, szexuális életet élni, mittudomén. Reklámokból úgyis egyre több van, rendes kereskedelmi adón már jóformán csak reklámok mennek, az ezek közötti rövid szüneteket töltik ki filmdarabkákkal. Hogy odaszögezzék a nézőt a képernyő elé, véglegesen, ez a cél!

Csakhogy. Idővel rájöttek a nagyokosok - akik azért nem teljesen hülyék, én mondom - hogy egy jó csomó ember még mindig nem megy ki zuhanyozni, se semmit csinálni, hanem - átkapcsol egy másik adóra! Át, a mocsok, és nem hajlandó végignézni, ahogy egy élemedett korú, ráncos mindenű prostituált éppen miniszoknyáért epedezik, amit egy dolgos élet jutalmaképpen természetesen meg is érdemel, és most már hordhatja is, hála a magasságos jóistennek, mert vesz hozzá egy olyan, de olyan betétet, hogy szinte egyáltalán nem csorog végig a vizelet azon a pipaszár lábacskáin. (Mert ugye annak kilencvenkilenc százalékát a csodabetét magába szippantyúzza.) És EZT a nívós művészeti alkotást nem hajlandóak végignézni elvetemült alakok, most mondják meg!

A pénz erős motiváció. Meg nem erősített hírek szerint valaki még dolgozni és képes érte. Aki nem néz reklámot, az nem vesz dolgokat. Vagy nem olyat. A Szent Profit érdekében a nézőt KÉNYSZERÍTENI kell, hogy minden sugárzott reklámot megnézzen, és higgyék el, hogy ebben az esetben a nagybetűs Caps Lock írásmód egyáltalán nem tekinthető túlzásnak. A nagy cél érdekében a kereskedelmi tévék fejesei egy emberként borultak egymás nyakába oly hosszú idő után. Olyan régi ellenfelek is összefogtak, akik már régen megásatták vetélytársuk sírját kedvenc bérgyilkosukkal. És megszületett az összeesküvés, vagy inkább így: az ÖSSZEESKÜVÉS!

A reklámok adási idejét összehangolták. Most már minden hazai adón egyszerre jelennek meg. Olykor nem teljes az átfedés, de a különbség annyira minimális, hogy minden bizonnyal csakis a látszólagos véletlenszerűség látszatát igyekszik kelteni.   

Na, ment is ez egy darabig igen szépen. Az egész ország egyszerre mosott fogat, köpött, mint a tévémaci, aztán egészségtelen késői vacsorát evett, megsimogatta a kutyát és az asszonyt tetszőleges sorrendben. Úgy tűnt, nincs menekvés, most már mindig mindenki minden reklámot meg fog nézni, reklámhatékonyság száz százalék.

Mindig vannak kivételek. A kivételek alól is vannak kivételek. Sajnos van egy nyughatatlan kisebbség, amely nem hajlandó tudomásul venni a haladást, sem azt, hogy az idő vasfoga már rég elszáguldott felettük. A szlovákiai magyarság abban a kivételezett helyzetben találta magát, hogy ha az összes magyar adó reklámot nyomat, akkor átkapcsol szlovák adóra. (Úgyis ugyanaz megy.) Hát, ebből az egy szempontból jobb helyzetben voltunk az anyaországba szorult hazánkfiaival szemben. Így aztán szépen tanúi lehettünk annak is, hogy a szlovák adókat - szintén szinkronizálták Szlovákián belül. Ott is voltak ám nagyokosok! Akik figyeltek!  És hogy miért írom mindezt múlt időben?

Mert egy szép napon hiába kapcsoltam a magyar reklámról a szlovák filmre. Ott is reklám ment, ugyanakkor. Szóval most már a szlovákok is benne vannak. Meg biztosan a V-4 országok is, ha egy kicsit utánajárnánk. Most már biztos: ez bizony egy szépen fejlett, valódi NEMZETKÖZI ÖSSZEESKÜVÉS!!!